אחד הפרמטרים הכי חשובים בתהליך חיפוש עבודה, אם לא הכי חשוב, הוא הקורות חיים. לכן ישנם בעלי מקצוע רבים שכל עיסוקם הוא לעזור לך בכתיבת הקורות חיים, ועל ידי כך לעזור לך להתקבל לעבודה שבה אתה רוצה לעבוד. אבל לפני שאנו פונים לבעל עסק שיעזור לנו בכתיבת הקורות החיים שיעזרו לנו בחיפוש העבודה, עלינו תחילה להבין מה המטרה של הקורות חיים.
המטרה העיקרית של הקורות חיים היא תחילה להציג את כישוריך, לציין את הניסיון שלך בתחומים השונים שבהם עסקת בעבר, ולכן ניסיון רב בתחום בעל קשר ישיר לעבודה שהינך מעוניין להתקבל אליה יעזור לך רבות בקבלה לעבודה, לפיכך במידה וקיים ניסיון בתחום שכזה יש להדגיש את העיניין בקורות החיים ובכך אתה בעצם אומר למעסיק "אני עסקתי בתחום, אני מתאים לתפקיד".
מטרה שנייה ולא פחות חשובה היא לשווק אותך, ממש כמו פרסומת. כשמעסיק מפרסם עבודה בלוחות חיפוש עבודה, ישנם עשרות אם לא מאות של פניות וקורות חיים שנשלחים אליו, וכדי שהוא יבחר בך על פני שאר המועמדים, עליך לשווק את עצמך בצורה הטובה ביותר, ממש כמו שפרסומת טובה מוכרת את המוצר אותה היא משווקת וגורמת לך לרכוש את המוצר למרות שקיימים מוצרים אחרים ולא טובים פחות בשוק, כך גם אתה צריך לשווק את עצמך, וככל שתתאר את עצמך כיותר מתאים לתפקיד, כך סיכוייך להתקבל לעבודה יגדלו.
לסיכום, הצג את כישוריך, שווק את עצמך, ותהליך חיפוש העבודה יהפוך עבורך לקל הרבה יותר ובמקום לחפש איפה לעבוד, תצטרך לבחור היכן אינך רוצה לעבוד.
ארז, מנהל מנוע חיפוש עבודה